Medieforhandling og kjøp

Å velge riktig markedsføringskanal som gir deg maksimalt utbytte i form av pris og kvalitet, kan være utfordrende. Det trenger heller ikke være like vanskelig. 

Vi forhandler daglig med medier på vegne av alle våre kunder, og vi har dermed god innsikt i hvilke priser man bør betale for å være til stede i de ulike mediene. Det hjelper lite å få 70 % rabatt hvis tjenesten ikke oppfyller dine behov. 

Har du et markedsbudsjett, er det en selvfølge at du ønsker du å få mest mulig ut av pengene man bruker, men utfordringen ligger i å vite sikkert om tjenesten vil oppfylle dine behov til markedsføring, i din bransje.

Våre fokusområder er å:

  • Kjøpe en valgt medieplan til den riktige prisen.
  • Forhandle frem langsiktige løsninger som gir forutsigbarhet i budsjettene.
  • Kalkulere verdien av mediekjøpet (ROI - return on investment)

Hvilken markedsføringskanal skal jeg velge?

Det kan være utfordrende å vite hvilken annonse man skal velge til en spesiell markedsføringskampanje. Å kartlegge sine behov, og analysere disse, kan være en utfordring for mange som ikke har erfaringer med valg av markedsføringer.

For at man skal kunne vite eksakt hvilken metode som er mest lønnsom å bruke for dine tjenester og produkter, må det foreligge en komplett situasjonsanalyse med en tilhørende markedsføringsplan. Vi ser at det gir stor variasjon på de enkelte plattformene som i dag finnes for digital markedsføring i form hvor mye man for ut av sitt markedsbudsjett.

Vi gir deg trygghet

Å få hjelp av en medieforhandler til å rådføre deg kan være en trygghet i seg selv. Vi i Bergen Foto og Media er opptatt av at ingen av våre kunder betaler mer enn høyst nødvendig for ditt markedsføringsbehov,

I en medieverden som er i rask utvikling, kan det være like utfordrende å forhandle frem optimale resultater, som det kan være å finne den riktige mediemiksen for å løse en kommunikasjonsoppgave. Gode forberedelser og dialog er helt avgjørende for resultatet, fordi det er så mye mer enn rabatter alene som bør være i fokus. Vår erfaring og kompetanse med medieforhandling er forskjellen på en god og en dårlig handel.